Blog SEM / SEO i inne tematy...
Promocja sklepów internetowych w 2015
- Szczegóły
- Kategoria: Porady dla właścicieli e-biznesu
- Utworzono: Środa, 07 styczeń 2015 11:06
- Poprawiono: Środa, 07 styczeń 2015 21:47
- Wojciech Skotnicki
W promocji i reklamie sklepów internetowych w roku 2015 liczyć się będzie rozwój. Czyli można powiedzieć, że właściwie nic się nie zmienia, jeśli chce się iść do przodu w e-Commerce B2C.
Warto wspomnieć o obecnej sytuacji. Następuje (o ile już nie nastąpiło) wysycenie rynku. Można, dla uproszczenia założyć, że ilość konsumentów, czyli kupujących nie zmienia się na przestrzeni lat. To spore uproszczenie ale dla naszego przykładu wystarczy. Z drugiej stronie branża handlu internetowego rozwija się niezwykle dynamicznie. I tutaj mamy wyraźny wzrost ilości sklepów internetowych.
Video na Facebooku - sposób na większy zasięg wpisów w 2015 roku
- Szczegóły
- Kategoria: Porady dla właścicieli e-biznesu
- Utworzono: Wtorek, 06 styczeń 2015 19:06
- Poprawiono: Środa, 07 styczeń 2015 16:24
- Wojciech Skotnicki
Tajemnica Poliszynela jest, że Facebook i Google (plus) walczą ze sobą w obszarze Social Media. Z tej walki można wyciągać wnioski pod kątem prowadzenia firmowego Fanpage. Już od pewnego czasu Facebook premiuje umieszczanie na Fanpage plików video. Chodzi o wgrywanie oryginalnego materiału video bezpośrednio na Fanpage, jako wpisu. A nie linkowanie umieszczonych materiałów jak np. filmików wgranych na YouTube.
Wgrany materiał (wpis z video) na Facebooka osiąga dużo większy zasięg niż większość „standardowych” wpisów. A do tego ZDECYDOWANIE WIĘKSZY niż podlinkowanie video z zewnętrznego serwisu. Np. z YouTube.
PrestaShop - prędkość ma znaczenie (7)
- Szczegóły
- Kategoria: Porady dla właścicieli e-biznesu
- Utworzono: Niedziela, 09 listopad 2014 12:24
- Poprawiono: Poniedziałek, 10 listopad 2014 14:08
- Wojciech Skotnicki
Narastająca ilość zbieranych przez PrestaShop danych statystycznych powoduje spowolnienie działania sklepu internetowego. Z czasem coraz bardziej odczuwalne. Na szczęście bardzo popularna baza danych MySQL oferuje slow logi - logi zapytań, które wykonują się powoli. Ich analiza pozwala wykryć wąskie gardła i wprowadzić poprawki przyspieszające działanie PrestaShop.
Pomysł na prezent - reklama w internecie dla sklepu internetowego
- Szczegóły
- Kategoria: Pomysł na...
- Utworzono: Sobota, 08 listopad 2014 17:24
- Poprawiono: Niedziela, 09 listopad 2014 15:47
- Wojciech Skotnicki
W grudniu lawinowo narasta wyszukiwanie prezentów w internecie. Wiadomo - Mikołaj (6 grudnia) i Gwiazdka (24 grudnia) to okresy gdy wszyscy obdarowują się prezentami. Nie jest więc tajemnicą, że można się do tego przygotować. Aby sklep internetowy lepiej zaistniał w wynikach wyszukiwania organicznego (SEO/pozycjonowanie) powinien najpóźniej do 20 listopada zamieścić na swoim blogu artykuły/wpisy, w których poleca różnego rodzaju produkty jako prezenty. Oczywiście tylko wtedy, gdy oferowane produkty nadają się na prezent.
Owszem, ktoś może uważać, że wyśmienitym prezentem jest parowa oczyszczarka. I w sumie ma rację - dla kogoś może być to ten wymarzony prezent. Tak więc niemal w każdej branży można znaleźć asortyment nadający się na prezent.
PrestaShop - prędkość ma znaczenie (2)
- Szczegóły
- Kategoria: Porady dla właścicieli e-biznesu
- Utworzono: Wtorek, 04 listopad 2014 12:24
- Poprawiono: Środa, 05 listopad 2014 12:21
- Wojciech Skotnicki
Im szybciej - tym lepiej. Im szybciej ładują się podstrony sklepu internetowego - tym lepiej. Potencjalny klient może porzucić przeglądanie sklepu, gdy ten działa zbyt wolno. Szybkość więc jest równoznaczna z wygodą potencjalnego klienta (to jeden, nie jedyny, czynnik - ale na tym się skupimy w tej części). Algorytmy Google także biorą pod uwagę szybkość działania serwisu www czy sklepu internetowego. Warto więc (a czasem wręcz trzeba) przyspieszyć serwis internetowy.
PrestaShop - kompresja stron w locie po stronie serwera (gzip/deflate)
Kompresja stron w locie, wykonywana po stronie serwera pozwala na szybsze przesyłanie danych z serwera do przeglądarki. Doskonale kompresują się wszelkie pliki tekstowe, a więc kod HTML, arkusze CSS i pliki JS (JavaScript). Nawet te pomniejszone CSS/JS (minified) potrafią dzięki kompresji zmniejszyć się na czas przesyłania o 50% lub więcej.
PrestaShop - prędkość ma znaczenie (1)
- Szczegóły
- Kategoria: Porady dla właścicieli e-biznesu
- Utworzono: Poniedziałek, 27 październik 2014 12:24
- Poprawiono: Poniedziałek, 10 listopad 2014 14:08
- Wojciech Skotnicki
Dla SEO - prędkość, z jaką działa sklep internetowy oparty na PrestaShop - ma znaczenie. Dla klientów - prędkość z jaką działa sklep internetowy oparty na PrestaShop - ma znaczenie. O tym, dlaczego tracisz klientów z powodu wolno działającego serwisu internetowego możesz przeczytać tutaj.
PrestaShop - przyspieszanie sklepu internetowego.
Im szybciej - tym lepiej. Im szybciej ładują się podstrony sklepu internetowego - tym lepiej. Potencjalny klient może porzucić przeglądanie sklepu, gdy ten działa zbyt wolno. Szybkość więc jest równoznaczna z wygodą potencjalnego klienta (to jeden, nie jedyny, czynnik - ale na tym się skupimy w tej części). Algorytmy Google także biorą pod uwagę szybkość działania serwisu www czy sklepu internetowego. Warto więc (a czasem wręcz trzeba) przyspieszyć serwis internetowy.
Sklepy - koszyk jako tymczasowa przechowalnia
- Szczegóły
- Kategoria: Flashnews
- Utworzono: Sobota, 25 październik 2014 12:24
- Poprawiono: Sobota, 25 październik 2014 12:24
- Wojciech Skotnicki
Jednym z wielu zachowań klientów w sklepie internetowym jest gromadzenie produktów, które się podobają, w koszyku. Nawet jeśli sklep posiada funkcjonalność przechowalni. Po co to tak robią? Trafili na jakiś sklep (Wasz) i kilka produktów im się podoba, więc dodają do koszyka - bo tak jest najprościej.
Google Update Pirate 2.0 (zmiana algorytmu Google)
- Szczegóły
- Kategoria: Flashnews
- Utworzono: Piątek, 24 październik 2014 19:06
- Poprawiono: Sobota, 25 październik 2014 12:02
- Wojciech Skotnicki
W walce z "piractwem" (piszę w cudzysłowiu, bo prawdziwe piractwo to jest na morzu, a nie w internecie) Google modyfikuje i udosknala część swojego algorytmu. Wygląda na to, że wraz z ostatnią aktualizacją Pingwin 3.0 wdrożono Pirate 2.0. Dokładniej mają być analizowane wyszukiwane frazy zawierające słowa "download", "free" lub "watch" oraz zapewne ich odpowiedniki w lokalnych językach. Dochodza także dodatkowe "sponsorowane" wyniki wyszukiwania. Więcej informacji na blogu Google - link poniżej.
Strona 1 z 3
- Start
- Poprz.
- 1
- 2
- 3
- Nast.
- Zakończenie